Rychle najdi : vše () | byty (9) | rod. domy (8) | chaty, chalupy (7) | pozemky (16) | kom. nemovitosti (15) | na prodej (41) | pronájmy (15)

» Doklady

Doklady

Doklady potřebné k pronájmu či prodeji

  • Nabývací listina - kupní smlouva, darovací smlouva, dědické rozhodnutí, kolaudační rozhodnutí, dohoda o zřízení práva osobního užívání pozemku, atd.
  • Aktuální výpis z katastru nemovitostí 
  • Snímek z katastrální mapy (kopie)
  • Výpis z obchodního rejstříku (u právnických osob)

Další doklady

  • Platný znalecký posudek
  • Stavební povolení
  • Projektová dokumentace
  • Stanovisko stavebního odboru příslušného města či obce k využitelnosti pozemku (v souladu se schváleným územním plánem pro dané území)
  • Informace o inženýrských sítích včetně vyjádření o možnosti připojení na inženýrské sítě
  • Vyřešení přístupu k nemovitosti
  • Pokud je vlastníkem jiná osoba než ta, která jedná, je zapotřebí předložit písemný souhlas s převodem nemovitosti, nejlépe plnou moc.

Zprostředkovatelská smlouva

a) nevýhradní (neexkluzivní) – tato varianta umožňuje majiteli nemovitosti, aby si nemovitost dále nabízel sám, nebo ve více realitních kancelářích, dle svého uvážení. Možná Vám to zní jako jednoduchá a snadná možno, ale nenechte se zmást. Při této formě prodeje se nabízená nemovitost objevuje v nabídce několikrát (někdy až nezdravě mnohokrát), většinou za různé ceny a s různými nepřesnými informacemi. Tato skutečnost naopak brzdí prodej nemovitosti, jelikož zájemce nemá potřebné informace, domnívá se, že s nemovitostí je nějaký problém, že je takzvaně neprodejná, v horším případě si z nabídky vybere kancelář, která mu nebude schopna zajistit prohlídku, popřípadě se rozhodne nemovitost vůbec nepoptávat. Dále se pak stává, že v boji o klienta některé neseriózní RK nemovitost nabízejí za nižší cenu, než majitel požaduje, jen aby klienta nalákali a poté se Vás budou snažit přesvědčit, že vyšší cenu Vaše nemovitost nemá.

b) výhradní (exkluzivní) – v této smlouvě se majitel nemovitosti zavazuje, že nebude nemovitost po určité dohodnuté období (většinou 3-6 měsíců) nabízet nikdo jiný, než RK se kterou tuto smlouvu sepsal. Tato smlouva se majitelům zdá omezující, ale naopak pro RK je to podnět k tomu, aby se o nemovitost starala s maximálním úsilím, a také může investovat více do propagace dané nemovitosti, jelikož je zde vyšší šance prodeje a tudíž reálnější šance na provizi. U nevýhradních smluv, se naopak do inzerce investují menší částky, jelikož šance na návrat vložených prostředků jsou výrazně nižší. Při této smlouvě Vám také odpadne agenda s inzercí, dojíždění na prohlídky a jejich organizace, vyhnete se neustálému volání od všech RK, jelikož se o Vás stará jen jedna realitní kancelář, která s Vámi je v kontaktu a informuje Vás o celém průběhu prodeje.


Datum aktualizace : 24.02.2009

  « Zpět | Zapamatovat tuto stránku | Mapa stránek  
  Přeložit stránku do jiného jazyka
anglicky německy španělsky francouzsky maďarsky polsky italsky holandsky rusky hezky česky